lördag 24 november 2007

Lite helgplaner.

Jag vaknade i morse med lite huvudvärk, och tänkte att lite frisk luft (och motion) skulle nog sitta gott! Så jag har ganska nyligen kommit in från en skön promenad, och det hjälpte, huvudvärken är borta! :) Det var uppfriskande, fast det är rätt kallt ute nu. Jag läste att det skulle bli minusgrader på måndag och tisdag :/ men men.. jag har ju överlevt vintrar med -20-30 grader.. så nog ska jag väl överleva någon ynka minusgrad! ;) Det är bara det att man anpassar sig ju. Jag har vant mig vid att det kan vara plusgrader i november och även december. Så när det då blir en liten minusgrad känns det jättekallt! Sen är det ju faktiskt en lite annorlunda kyla här. Den är mycket råare, och framförallt så blåser det mycket mer. Det blåser ju igenom kläderna! Burr!!

Igår städade och tvättade jag hela dagen! Jag kan säga att det kändes väldigt bra när jag var klar! :) På kvällen lagade jag och Andy fläskfilé med bakad potatis och bearnaisesås (hur stavas det?) Det var mycket gott! Sen tittade vi såklart på Idol, och jag fattar ingenting!! HUR kunde Andreas få vara kvar och Daniel åka ut!? Hur tänker svenska folket?? Jag hejar i alla fall på Marie! Hon är ju redan en stjärna! Superbra röst och rolig att titta på på scenen.. till skillnad från Andreas! Han är ingen entertainer direkt. Visst han har en jättebra röst, men inte mycket mer.

Snart ska jag köra till mamma och pappa och fika lite med dom och lämna bilen till Susanne. Ska ta med min önskelista också :) Den är ovanligt kort i år. Men det känns som jag har i princip allt jag behöver. Jag tjänar ju så pass bra nu, så jag har råd att själv köpa det jag vill ha. Vilket resulterar i att det inte återstår så mycket kvar att önska mig. och dessutom så ska ju jag och Andreas flytta till våren. Därför är det jag framförallt önskar mig pengar och presentkort så vi kan köpa grejer till lägenheten. Som det är nu kan jag ju inte titta ut t.ex. en lampa (och tänka att den skulle passa perfekt i sovrummet) och önska mig den. Så pengar och presentkort är nog det bästa jag kan få i år. Fast mamma och pappa brukar alltid vara bra på att hitta saker som dom tycker jag ska ha och vill ge mig. Så lite annat blir det nog! ;)

Ikväll ska jag och Andreas till restaurangen där han jobbar och bli bjudna på trerättersmiddag tillsammans med hans arbetskamrater och en massa annat folk. Det ska bli trevligt och gott! :) Jag har aldrig träffat dom, så det är lite nervöst och spännande. Men det blir säkert bra!
Jag rapporterar säkert mer om helgen på måndag eller tisdag! Hej så länge!

"I know I don't deserve the love you give me, but now I understand that if you want me I must be doing something right. I got nothing left to prove and it's all because of you. So if you need me and baby I make you feel alive I know I must be doing something right."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar