lördag 29 mars 2008

Flytten

Än en gång ber jag om ursäkt för att det har dröjt så länge innan jag uppdaterat! Sanningen är faktiskt den att jag inte haft möjlighet eftersom vi inte har kopplat in internet och datorerna i nya lägenheten förrän i torsdagkväll. Och som ni säkert förstår har vi haft en del att göra med flytten och allt vad det innebär. Jag ska ta det från början:

Lördag, för en vecka sedan, var jag och Andreas på Härliga Hem/EM och beställde säng, sängbord och byrå. Dessa kom igår så vi håller på att montera ihop dem. Såhär är det i alla fall meningen att de ska se ut när det är klart:


I måndags, efter jobbet, körde jag direkt till Höganäs och den gamla lägenheten. Där väntade mamma, pappa och Andreas som var i full gång med att bära ner och lasta in alla mina grejer till ett släp. När detta var klart körde vi till nya lägenheten i Helsingborg och lastade in allt.

Tisdag jobbade jag kväll så då blev det inte mycket gjort.

Onsdag däremot var vi i nya lägenheten efter jobbet och satte ihop lite hyllor, bord och sånt. Dessutom så var det ju den 26:e mars, vilket betyder att jag och Andreas har varit tillsammans i två år! Vart tar tiden vägen? :) Detta var även första natten vi sov i lägenheten. Underbart med dubbelsäng! ♥

I torsdags var vi en sväng på IKEA och på Colorama och tittade (återigen) på tapeter. Det är sjukt svårt att välja endast en...

Igår var vi, som jag nämnde tidigare, och hämtade sängstommen och det andra. Vi var även på Colorama en gång till för att låna hem två tapetkataloger för att fösöka bestämma oss nu under helgen. Nu har vi ju i alla fall minskat ner det från ett väldigt stort sortiment, till två kataloger! :) Just nu har vi ca 5 stycken vi väljer mellan... Vi måste ha bestämt oss till måndag. Då ska vi beställa!

Nu är vi äntligen Helsingborgsbor på riktigt! Vilket känns superbra! Vi kommer få en väldigt fin och mysig lägenhet när den är klar. Just nu står bara en massa lådor och andra grejer överallt. Så nu ska jag fortsätta packa upp och sortera. Det känns som ett evighetsgöra!
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar