måndag 31 mars 2008

Framsteg!

Godkväll! Eller godnatt heter det kanske såhär dags.

Idag har vi haft fullt upp nästan hela dagen. Den började med att jag skulle till gamla lägenheten för en kontrollbesiktning av städningen och lämna nycklarna. Jag fick inte godkänt på städningen. Det var nått skit med att golvbrunnen i badrummet och fläkten i köket inte var tillräckligt rengjorda.. och lite annat småskit. PETNOGA kan man kalla dom där hyresvärdarna! Men men, det var snabbt fixat. No biggie!
Efter detta bogserade jag och Andreas hans bil till en verkstad. (Hans kylare har pajjat.) Det var första gången jag åkt i en bil som bogserats, och det kändes konstigt! Skittrögt att styra och bromsa ju eftersom inte bilen var igång. Lite läskigt i början, men jag fick snabbt ordning på det.

Vad har vi mer hittat på idag då? Jo! Vi har bestämt oss för vilken tapet vi ska ha som fondvägg! Äntligen! Vilket framsteg! ;) Så idag har vi varit och beställt den. Skönt att ha det gjort. Nu längtar jag väldigt mycket tills den är uppe på väggen också! Och även tills vi fått upp sängramen med. Det kommer bli skitsnyggt!

Ikväll var Sandra och Kim över en stund för att kolla in lägenheten och hur långt vi har kommit. Bruna och fina var dom efter skidsemestern! Och Sandra hade som vanligt varit en kameragalning! Hon hade tagit typ 600 bilder och dom var bara borta EN vecka! PaparazziSandra borde hon heta! :)
Dom håller också på att flytta just nu. Vi kommer bo jättenära varandra! Typ bara 5-10 minuters promenad. Det känns jätteroligt!

Ja det går framåt här i vår fina, men ack så stökiga lägenhet! Det händer i alla fall lite varje dag. Jag lovar att jag ska lägga upp mer bilder snart! Vi har inte ens kopplat in min dator än. Fast vi funderar på om det verkligen behövs. Den kommer bara ta onödigt med plats. Jag kan ju bara spara ner mina viktiga grejer i ett USB minne och/eller lägga över det på Andreas dator så länge. Till hösten ska jag ändå införskaffa mig en laptop! Jippi :)

Nu är det jobb som gäller tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Sen är vi lediga i helgen, då ska vi få mycket gjort!
Puss och kram, vi ses på stan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar