söndag 20 april 2008

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne :)

Usch vad jag är dålig på att uppdater! Pinsamt dålig! Det är hemkst, förlåt! Denna gången skyller jag på att jag nästan aldrig har tid, jag hinner aldrig. Om jag inte jobbar tränar jag eller så fixar vi i lägenheten. Dessutom så ockuperar Andreas denna platsen rätt mycket. Men jag ska försöka skärpa mig och uppdatera i alla fall var sjunde dag, inte var tionde eller ännu mer sällan. Jag VILL ju uppdatera oftare! Jag VILL vara bättre! Troligtvis kommer jag bli bättre när jag köpt en laptop! Så håll till godo!

Vilket underbart väder det har varit i helgen förresten! Våren är äntligen här på riktigt! 10-12 grader och soool! Wonderful! Jag har dock tyvärr inte hunnit vara ute så mycket.

Vår fina utsikt från sovrummet och vardagsrummet. Sundsutsikt :) Ja, det är Danmark som syns på andra sidan sundet.

Längst bort i bild ser ni toppen på Kärnan.

Utsikten från köksfönstet


Igen

I fredags när jag slutat jobba tog jag bussen till Höganäs och mötte upp Andreas, sedan körde vi och hämtade hans bil som varit på lagning. Efter det körde vi och hämtade en hylla som vi hade beställt, och tapeterna till fondväggen! :) Det tog inte alls 3 veckor att få nya, bara 1,5. Bra va!? :)

Årets första jordgubbar åts igår. (Skålen var full från början). Dom smakade inte så mycket, men det var gott ändå!

Igår var mamma, pappa och morfar här och tittade på lägenheten, fikade och framförallt; tapetserade fondväggen! Den blev jättefin, superbra! På torsdag ska vi nog åka och titta på tapeter till de andra väggarna. Får se vad det blir för några, vi vet inte riktigt vad vi vill ha för färg än. Fortsättning följer... ;)

Före, grått och trist.


Med sängramen på, nu börjar det likna något!


Fondväggen! Riktigt nice ;) Solen lyser in så det blänker...

Vackra rosor som jag fick av morfar.

Idag var jag (och Sandra) duktiga och var på gympa kl 10! Det var riktigt jobbigt. Vi var nog inte så värst motiverade någon av oss, men vi kämpade på! Och på slutet gav vi gärnet! :)

På eftermiddagen körde jag och Andreas till Höganäs för att hälsa på Sandra, hans syster, som också flyttat hemifrån nu. Hon har en exakt likadan lägenhet som jag hade innan vi flyttade hit. Hon har flyttat till samma område som jag bodde på, och ett likadant hus, så ettorna ser likadana ut. Det var i alla fall roligt att se hur hon har det. Mycket fin soffa hade hon! Vill ha!!


I bilen på väg till Andreas syster.

Nu sitter Andreas vid TV:n och glor på fotboll, HIF. Det intresserar inte mig särskilt mycket. Fast jag har lovat att jag ska följa med honom när dom ska spela mot Malmö. Någon gång får jag väl offra mig... och det är ju trotts allt Skånederby! ;)

I veckan blir det mycket jobb. Jobbig vecka, tråkiga tider. Har kväll både måndag, tisdag och fredag! Och jobbar dessutom helgen! :( Men men, snart får vi nytt schema, och då ska vi inte ha öppet till 21.30 längre, blir nog 19-20 skulle jag tror. Skönt!

Till sist, kära läsare, skulle jag bara vilja framföra att jag tycker att ni är väldigt dåliga på att skriva kommentarer!! Jag får ju bara av Frida lite då och då! (Tack för det förresten! Du är en riktig bloggläsare, och dig kan man lite på! ;) )
Jag VET att det finns flera stycken som läser som inte gjort sig till känna än. Ibland kommer det små fåglar och viskar mina öron om att "den och den" faktiskt läser då och då. Så jag ville bara nämna att jag skulle blir jätteglad om jag bara kunde få ett litet hej någon gång i alla fall! :)

1 kommentar:

  1. We like we like att du ÄNTLIGEN uppdaterar =), skit snygga fondtapeter förresten men jag vill ha mer mer mer! Mer bilder! Här uppe i norr har det också varit fint vder nästan hela förra veckan, soligt och varmt ca 8-10 grader, inte så illa =). Men det är klart att då jag slutat jobba idag på morgonen (jobbat helgen då det varit underbart väder) så är det mulet och grått ute, det slår aldrig fel att väder blir sämre då jag blir ledig.....grrr. Jaha vad har fröken för sommarplaner då? får du någon semester ?? Kram Kram. Och du glöm nu inte att uppdatera, gärna imorgon!

    SvaraRadera