söndag 15 juni 2008

Trasig dator

Nej. Jag lever, ingen bloggstrejk. Andreas dator gick sönder i tisdags. Helt plötsligt ville den bara inte starta. Mystiskt! Så vi fick leva utan en dator i tre dagar. Det var inte särskilt kul måste jag erkänna. Man är nog mer beroende än vad man tror. Det fanns minst tre tillfällen när jag tänkte att jag skulle "kolla upp en grej" på internet, men kom på att det kunde jag ju inte alls göra. Det kändes lite småjobbigt emellanåt.

I fredags listade Andreas ut att felet med datorn var bland annat att det är glapp i den, och även några större fel. Så han bestämde sig för att det inte var värt att lägga pengar på att laga den, han köpte en ny istället. Hela fredagseftermiddagen och kvällen satt han och installerade allt skit som måste installeras. Särskilt social var han inte. Som tur var kom Susanne hit och höll mig sällskap.

Igår morse körde Andreas tillsammans med en vän upp till Jönköping där dom ska vara ända tills på tisdag. Dom är på ett jättestort lan. Dreamhack. Det har tydligen varit med i Guinnes rekordbok fick jag höra, alltså världens största lan. Han tog alltså med sig den nya datorn dit, tillsammans med min fina skärm (hans egen är sönder). Så nu sitter jag här med en STOR klump till skärm som tar upp halva skrivbordet! Och dessutom är det ingen vidare kvalitet på den. Jag använder även den gamla, halvtrasiga datorn. Men vågar inte stänga av den för då kanske den inte vill starta igen.. Den får stå på under dessa dagar Andreas är borta. Jag har i alla fall en dator och en mycket stor skärm, så jag slipper ha datorabstinens! ;)

Igår var jag och Sandra i stan. Det var nån Beachvolleyboll turnering där. Så alla som sponsrade den bjöd på gratis saker. Perfekt när man inte har så mycket pengar. Vi fick bland annat godis, en vattenflaska, en macka, iste och en dollar. Ja en riktig dollar. Själva grejen med den där dollarn var att den ingick i en tävling där man kunde vinna 500 kr. Serienumret på dollarn var själva lottnummret. Sedan hade dom skrivit upp fem nummer som var vinnarnummer. Och gissa vad! Jag vann!!! :) Jag vann femhundra kronor! Jag vet, det är inte 5 miljoner, men 500 kronor är jättevälkommet just nu när jag har ont om pengar. Det kom verkligen lägligt! :)
På kvällen var jag hos Sandra, vi tittade på film. Sedan kom Malena och Ann och vi köpte pizza och kollade på fotbollen. Sen åt vi vattenmelon och ananas och nötter och bara mös, pratade och tog det lugnt. Vid 22 började vi känna oss lite rastlösa så vi bestämde oss för att köra en sväng med Anns bil. Vi körde runt i stan och kollade läger, sedan körde vi hem till Ann (och Tom) så jag fick se hur dom bor. Det var jättefint! Vi ska fira midsommar hos dom. Efter detta körde vi ner till stan igen. Där bestämde vi oss för att det skulle vara gott med något att dricka. Så vi gick först till Hampan, men där var så mycket folk så vi orkade inte vara kvar där. Vi prövade lite andra ställen, men dessa var inte heller särskilt roliga. Bara en massa jobbiga människor ute och en massa fylla. Så vi körde till Statoil och köpte dricka där istället :) Sen körde vi hem till Sandra igen och tittade på en film. 02.25 var filmen slut, jag var hemma ca 03.00. Det var en mysig och trevlig kväll med många skratt och planering inför midsommar.

Idag sov jag länge. Sen har jag målat i sovrummet. Det är inte så mycket kvar nu. Fast vi har inte börjat med garderobsväggen än. Vi måste köpa en annan sorts färg till den och nya handtag. Jag lovar att jag ska fota när det är klart och lägga upp bilderna här.
Nu ska jag städa undan lite och sen dammsuga. Jag hatar att dammsuga! Men det måste verkligen göras idag. Kanske tar en promenad sen. Det var alldeles mulet när jag steg upp, men nu har det klarnat upp och solen tittar fram. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar