fredag 22 augusti 2008

8.30 på morgonen

Jag tror jag är sjuk eller nått. Jag steg upp 8.30 idag! Vad hände!? Andreas väckarklocka ringde, jag vaknade så klart också och kände mig helt utvilad. Jag som knappt brukar kunna hålla ögonen öppna för att säga "hej då, vi ses ikväll *puss*" till honom. Så eftersom jag ändå kände mig pigg kändes det inte lönt att sova vidare. Hade jag somnat om hade jag förmodligen inte kommit ur sängen förrän typ nu, vid 12 tiden.

Klockan är nu alltså 12 och jag har så klart hunnit med en del. Har ätit frukost och kollat på SATC i typ 2 timmar. Nu skulle jag vilja gå ut och ta en promenad, men jag vet inte om jag vågar, vädret är så lurigt. Ena sunden öser regnet ner, någon minut senare håller det på att spricka upp och solen tittar fram, sen regnar det igen. Så håller det på. Om vart annat. Kan det inte bara vräka ner i typ en timme och sen bli soligt resten av dagen? Skulle vara skönt med en promenad. Får väl ta på mig regnjackan eller nått kanske? :)

Ikväll ska jag på gympa med Sandra, sen ska jag bara mysa med älskling. Är det något bra på tv ikväll? Är det något bra på tv på fredagkvällar överhuvudtaget? Någon som vet?

Lön på måndag! Äntligen! Då ska jag köpa jackan från Ellos och förmodligen ett par stövlar som jag spanat in. Men jag får lägga max 2000 på shopping denna månad. jag MÅSTE skärpa mig och spara mer. Om en månad har jag ju ändå inget val! Hmm.. det känns liiite jobbigt att veta att jag kommer leva på ungefär halva den summa pengar jag som haft i lön de senaste 10 månaderna. Men jag ser det inte som något jättenegativt. Jag försöker se det som en utmaning. Kan andra så kan väl jag? Sen har jag alltid 1. Andreas, 2. mamma och pappa och 3. min sparfond som backup, om allt skulle gå åt skogen! ;)

Nu damp posten ner i brevinkastet. Snälla inga fler räkningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar