tisdag 19 augusti 2008

Klantig kassörska!

Idag blev jag arg, riktigt arg! Sen blev jag ledsen, väldigt ledsen! Jag ska förklara. Jag och Andreas körde till Ikea för att köpa en hylla, eller rättare sagt en mindre hylla än den vi redan hade, eftersom vi tyckte den stora tog upp för mycket ljus och plats.
Jag hade sparat presentkort som jag fick i julklapp. Dom var på 300 och 200 kr. Hyllan kostade 479, så jag tänkte att vi kunde använda presentkorten till den. När vi stod i kassan och skulle betala lämnade jag fram presentkorten. Kassörskan drog det ena, 300 kr, sedan drog hon det andra, men maskinen svarade att det inte var giltigt. Hon provade dra det två gånger till och tillsist slog hon in siffrorna manuellt. Det ville fortfarande inte fungera. Kassörskan ringde till nått kontor och bad dom kolla upp det, där svarade dom att det inte fanns några pengar på kortet. "VA!? Du skämtar!" Det var ungefär så jag reagerade. Jag hade ju inte använt kortet en enda gång! Kassörskan sa att förmodligen har den kassörska som genförde köpet av presentkortet glömt ladda det med de 200 kronorna som betalades
Det jag nu kan göra är att fråga dom som gav mig presentkortet om dom har kvar kvittot på köpet. Mmmm visst... stor chans! Det är typ 8 månader sen. Fast det skadar det ju inte att fråga. I vilket fall som helst har jag blivit lurad på 200 kr av en klantig kassörska som inte kan se till att den viktigaste biten blir gjord! 200 kr är mycket för mig! Jag har inte särskilt mycket pengar just nu, och värre kommer det bli nu när jag ska plugga! Det är bara så jäkla typiskt! Jag hade sparat presentkorten till den gången jag verkligen kände att jag behöver dom. Idag var det tillfället! Jag blir alldeles upprörd bara jag tänker på det! Därför ska jag nu sluta tänka på det och lägga upp bilder på hur fint det blev med den lilla hyllan och de nya gardinerana.

Nu ser det lite rörigt ut. Vi ska inte ha alla de sakerna ovanpå.


Förmodligen ska vi hänga för ett tyg på denna sidan. Så ser det inte så rörigt ut. Annars ska vi plocka undan lite saker så det ser bättre ut i alla fall.


Visst blev det fint med gardinerna? I love them!


Nu återstår det att få upp några tavlor på väggarna och få ordning på alla sladdar.
Dessutom skulle vi vilja köpa en ny matta, men har inte råd just nu.


Dessa underbara krukor och blommor fick vi av mamma och pappa. Jag älskar krukorna! Här syns dock inte så bra hur dom ser ut. Blommorna är också fina. Matchar gardinerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar