söndag 22 mars 2009

Helsing

Ojoj vilken kväll det blev igår! Filmen var bra, rolig och söt. Efter bion gick vi till Helsing för att ta ett glas vin. Helsing är supermysigt! Vi satt i jättesköna soffor med en massa kuddar, levande ljus och en öppen brasa. Ett glas vin blev två. Sen satte sig ett gäng från irak (tror jag) bredvid oss och en av killarna började prata med oss. De firade nyår och var på parythumör. Han bjöd oss på ännu ett glas vin och vi började känna oss runda om fötterna. Nån timme senare bjöd en annan kille oss på ytterligare ett glas vin, fråga mig inte varför. Jag minns inte ens att jag pratade med honom, men Marielle gjorde nog det antar jag. Efter även det glas var uppdrucket tyckte Marielle att nu skulle hon bjuda så hon köpte en öl till honom och ett glas vin till sig själv. Dock hällde hon över halva det glaset till mitt. Jag gick hem nån gång vid 2 tror jag. Det "roliga" var att jag tyckte inte alls jag var jättefull, bara lagom, men tji fick jag! Jag kommer knappt ihåg något efter jag gick. Har ingen aning om vilken väg jag gick hem. Jag minns att jag pratade med Andreas under tiden, och han säger att jag sprang nästan hela vägen hem. Haha! Väl hemma klarade jag inte av att lägga mig i sängen eftersom jag var för full och allting bara snurrade och ni vet sånt jobbigt. Så jag var uppe och försökte hälla i mig så mycket vatten jag kunde och ja.. jag vet inte vad. Imorse när jag vaknade stod det i alla fall två glas med vatten på sängbordet. Och shit vad jag mådde dåligt när jag vaknade. Eller nej, jag tyckte först jag hade kommit lindrigt undan, hade bara lite huvudvärk, men när jag reste mig upp slog det till! Usch! Jag mådde illa, hade ont i magen, huvudet, svettades och frös om vartannat och var skakig! Man ska inte dricka så mycket!! Men det är svårt för jag tycker nästan alltid att jag inte är så full, men sen visar det sig att det är jag visst och då ångrar jag ju att jag druckit för mycket. Jaja, nog om detta. Jag hade i alla fall en jätterolig kväll med jätteroliga konversationer! :)

3 kommentarer:

  1. tänk om du inte va så full, tänk om ni vart drogade??? :O :/ :(

    SvaraRadera
  2. HAHA Nej det var en klassisk fylla för min del måste jag erkänna. Men jävlar vad kul det var!!!! Jag blir verkligen så grov i munnen när jag dricker.... kanske därav alla roliga samtal... TACK FÖR EN UNDERBAR KVÄLL

    SvaraRadera
  3. Hej Anna! Jag har läst din blogg och kommit fram till att du pluggar Studie- och yrkesvägledarprogrammet i Malmö, stämmer det? Jag ska själv göra det i höst! Så om du har lust får du gärna berätta lite om utbildningen för mig. Vad jag undrar mest är hur mycket plugg det är och vad medelåldern på folket i klassen är ;) Jag flyttar nämnligen ner från Stockholm! Ha en bra dag!!

    SvaraRadera