torsdag 30 april 2009

Vilken dag!

Valborgsmässoafton, strålande sol och 22 grader varmt! Det blir nog en perfekt kväll för att grilla och mysa. Jag läste förresten i tidningen att denna april har varit den varmaste någonsin i Helsingborg! Gissa om jag är glad att bo här? :) Medeltemperaturen har tydligen varit över en halv grad varmare än det förra rekordet som var i april 2000! Dessutom står det att sommaren redan är här, enligt den meteorologiska definitionen. Från och med i dag och fem dagar framåt ska snittet ligga på cirka 13 grader. Om snittemperaturen på dygnet ligger över 10 grader är det sommar! Underbart!

Och inte nog med detta! Imorse, när jag precis hade stigit upp, fick jag ett telefonsamtal angående ett jobb som jag har sökt. Det var en trevlig kvinna med det vackra namnet Anna som undrade om jag fortfarande var intresserad och ville boka in en intervju med mig. Jag som hade gett upp hoppet om att få något annat jobb än Samres till sommaren och även som extrajobb utöver skolan blev såklart överraskad och glad! Intervju blev inbokad idag och den gick bra! Jag berättar mer om detta när jag får veta mer. Och glöm inte att hålla tummarna för mig!

Nu ska jag hoppa upp på cykeln och styra mot Maxi för att inhandla något grillbart till ikväll!

Trevlig Valborg allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar