tisdag 20 april 2010

Mål nr 1: att gå ner i vikt

På sajten 43Things kan användarna lägga upp sin lista på sina livsmål. 43 mål med livet är lagom att ha för en modern människa, tycker skaparna av sajten. Inte för mycket, inte för lite. Nu har sajten publicerat listan på de 100 vanligaste livsmålen. Enligt den har de flesta som mål att gå ned i vikt.

De fetmarkerade håller jag med om och kommentarerna inom parentes är mina kommentarer.

1. Gå ned i vikt

2. Sluta skjuta upp saker

3. Skriva en bok

4. Bli kär (är redan)

5. Bli lycklig (lyckligare)

6. Skaffa en tatuering

7. Dricka mer vatten (Dricker redan ganska mycket. Orkar ju inte springa på toa varannan minut)

8. Gifta mig (och få barn)

9. Resa jorden runt (Behöver inte vara jorden runt, men jag vill resa mer och besöka nya platser!)

10. Åka på en resa utan fastställt mål

11. Se ljuset i norr (Ehh... jag har bott där uppe i 19 år så det räcker för mig)

12. Lära mig spanska (Kanske inte direkt ett mål men jag älskar spanska och läste det under gymnasiet men önskar jag kunde det bättre)

13. Spara mer pengar

14. Kyssas i regnet (Har aldrig riktigt fattat grejen med det)

15. Fotografera mera (och lära mig det bättre)

16. Skaffa nya vänner (Nej varför då? Mina vänner är dom bästa! Dock kan jag gärna välkomna fler personer, fler vänner, in i mitt liv)

17. Lära mig spela gitarr (Har försökt men jag är inte musikalisk någonstans typ...)

18. Köpa ett hus

19. Bli kvitt mina skulder

20. Läsa fler böcker

Källa: http://www.aftonbladet.se/

2 kommentarer:

  1. Verkar vara en rolig lista. Aftonbladet har mycket kul. Ska kolla hela listan. Precis varit ut på en strandpromenad med Lady. Puss o Kram, mamma

    SvaraRadera