fredag 24 september 2010

30 day shred

Jag har införskaffat mig en omtalad (i alla fall bland träningsbloggarna) tränings-DVD med ingen mindre än Jillian Michaels, ni vet hon den tuffa tränaren från Biggest loser. Den heter alltså 30 day shred.

DVD'n innehåller tre nivåer (1-3) och varje nivå ska tränas i 10 dagar innan man går vidare till nästa. De är 20-25 min långa och består först av en uppvärmning, sen blandning cardio, abs och styrka och sen stretching på slutet.

Jag tränade mitt första pass idag på level 1. Och ja vad ska jag säga? Hon är inte att leka med den där Jillian. Det som är bra med henne är att det inte är några fjanterier, det är rakt på sak. Hon är ärlig när hon säger att det är skitjobbigt, men säger också att vill man vara fin får man lida pin, typ. Och klart det är bra träning. Jag är säker på att 30 dagar med denna kommer göra mig gott, och troligtvis ger det resultat på måttbandet och förhoppningsvis även vågen.
.

Jag kommer dock inte köra 30 dagar i rad eftersom jag tränar annat också. Men tanken är att jag ska köra 4-5 pass i veckan, utöver den andra träningen alltså. Jag kommer hålla er uppdaterade om hur det går under tiden!

2 kommentarer:

  1. Nu är tävlingen om presentkitet från Body Shop avslutad.
    Är du vinnaren?

    SvaraRadera
  2. Hur går det med denna? Jag tänkte dra igång med den i morgon och hoppas på resultat! :)

    SvaraRadera