söndag 26 september 2010

Oktoberutmaning

Jag har blivit inspirerad av flera andra bloggare och tänkte köra en utmaning här i bloggen. Ni får hemskt gärna hänga på!


Mellan den 1:a-31:a oktober gäller följande:

50 km ska promenaras/springas/cyklas/simmas eller annan fysisk aktivitet som kan uppmätas i sträcka. Exempel på var du kan mäta sträckor finns HÄR. (Klicka på "Rita & mät")

10 träningspass ska utföras. Som träningspass räknas ett pass på minst 30 min och man är ombytt till träningskläder.

Ett träningspass ska under perioden vara minst 90 minuter. Exempelvis en långpromenad eller ett långt pass i gymmet.

2 yoga/meditations/avslappnings-pass ska utföras.

20 minuter sammanlagt i plankan. Varav minst 10 min ska vara på tårna.


                       Plankan

200 armhävningar, på knä eller tå.

200 situps.

200 knäböj.

                     Knäböj

200 höftlyft.

     Höftlyft, (lyft höfterna upp och ner).


Lämna gärna en kommentar om även DU antar utmaningen!


“The only failure you should be worried about,
is the failure of NOT going for it!”

19 kommentarer:

  1. sv: Jaha okej, det låter kanon ju! :)

    SvaraRadera
  2. Sätt inte för höga krav bara, verkar som om du tar träningen på dödligt allvar....

    SvaraRadera
  3. Till Matthias:
    Tycker du det där är för höga krav?? Jag tycker jag var ganska snäll när jag satte upp det. Exempelvis 10 träningspass på 4 veckor blir ju 2,5 per vecka. Det tycker jag är fullt normalt. Och 200 situps/armhävningar/osv. blir 50 i veckan eller 7-8 per dag.

    Nej jag tar inte träning på dödligt allvar. Vart har du fått det ifrån? Jag vill bara utmana mig själv lite och se till så jag faktiskt tränar för det behöver jag VERKLIGEN. Jag har inga muskler, dålig kondition och ja, är allmänt svag och slö. Jag vill verkligen få in träning och motion som en del av min vardag och se till att jag rör på mig så mycket som man faktiskt ska och behöver.

    Som du kanske har förstått kämpar jag med att gå ner i vikt och då krävs det ju att man tränar och rör på sig. Och när jag nått min målvikt vill jag ju även kunna behålla den...

    SvaraRadera
  4. Matthias Kleinheisterkamp26 september 2010 kl. 22:06

    Ok, då fattar jag. LÄste lite fort, trodde va det var vad du skulle göra på EN dag.

    Ja, men va snäll mot dig själv, läckerbitar som dig behövs det fler av.;)

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja på EN dag hade det varit en aning tufft ;)

    Jag är ju snäll mot mig själv genom att träna och gå ner i vikt! :)

    SvaraRadera
  6. Jag hakar väl på då, efter "utskällningen" i söndagsmiddag-inlägget ;P / Liz

    SvaraRadera
  7. Haha! Det är bra Liz! :) Har du ingen blogg förresten? Jag vill veta vem du är :) Det var dock inte menat som någon utskillning, mer som peppning ;)

    SvaraRadera
  8. Hihi utskällning sas med glimten i ögat. Det är bra att du peppar på! :D

    Tyvärr har jag ingen blogg. Men jag kan säga att jag är en 20 årig tjej som bor i Mariehamn (Åland). Vikarierar på dagis och har grym ångest över vad jag ska studera vidare till. Hittade till din blogg när jag läste på om studie- och yrkesvägledare yrket. På fritiden går mycket åt att fixa i nya lägenheten, vara med vänner och pojkvän. Är grymt sugen på att börja rida igen men vet inte om ekonomin räcker till. Det är ungefär det :P

    / Liz

    SvaraRadera
  9. Antar jag ngn utmaning e jag väl isf ende killen...Inte så kul att behöva få pisk av chicas...;(

    SvaraRadera
  10. Till Liz:
    Jättekul att läsa! Kom ihåg att det är den 1:a oktober imorgon så då startar utmaningen! :) Håll mig gärna uppdaterad om hur det går. Lycka till!

    SvaraRadera
  11. Till Matthias:
    Nej klart du ska hänga på! Bara kul om vi blir både killar och tjejer ju! :) Imorgon är det den 1:a så då startar vi! Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Så ska det låta! :) Vem var det som skrev förresten? Här ska vi väl inte vara anonyma? ;)

    SvaraRadera
  13. Jag antar utmaningen! :) Dock med start på måndag för egen del, redan tränat tillräckligt denna veckan.

    SvaraRadera
  14. Såklart jag antar utmaningen:) även fast det redan e den tredje:)

    SvaraRadera
  15. Till Niclas:
    Jättekul att du också vill vara med! Du har inte heller någon blogg eller? Jag har själv inte börjar än eftersom jag har varit sjuk, men från och med imorgon kör jag gärnet! ;)

    SvaraRadera
  16. Ne har tyvärr ingen blogg men kommer skriva kommentarer till dig på din:) imorgon kör jag oxå:)

    SvaraRadera
  17. Låter bra! Lycka till! :)

    SvaraRadera
  18. Jag antar utmaningen lite sent kanske men så här ser det ut för mig
    31,5 km av 50 km
    Träningpass 8 av 10
    0/1 träningspass 90 min
    0/2 yoga pass
    0/20 min planka 10 på tå
    0/200 armhävningar
    300200 situps
    180/200 knäböj
    0/200 höftlyft

    MVH Malin

    SvaraRadera