måndag 8 november 2010

Måns släpper julskiva

Den 15:e november släpper Måns Zelmerlöw sin julskiva Christmas with Friends (som bara kommer säljas på ICA i samarbete med Childhood). Jag gillar både Måns och julmusik så detta tycker jag låter mycket lovande!

"Christmas with Friends" är en klassisk julskiva, där Måns tolkar sitt personliga urval. Han har även själv varit med och skrivit en av de nya låtarna, "Vit som en snö".


Alla låtarna på skivan:
Jag drömmer om en jul hemma
Christmas Song
I Pray on Christmas (med Björn Skifs)
December
Oh, come all ye faitful
All I want for Christmas Is you (med Pauline)
Tomten jag vill ha en riktig jul
The angel Gabriel (med Lunds studentsångare)
Winter wonderland
Christmas (Baby please come home)
Vit som en snö (med Pernilla Andersson)

6 kommentarer:

  1. Kommer det inte finnas någon möjlighet att beställa Måns skiva via internet? Jag bor i Finland och skulle så gärna vilja köpa den, men något ICA finns ju inte här...

    SvaraRadera
  2. Till Anonym:
    Tyvärr tror jag inte det. Känner du ingen som bor i Sverige som kan köpa en och skicka till dig? Kontakta ICA annars så kanske dom kan göra det.

    SvaraRadera
  3. ok, du har övertygat mej om att den ska finnas här hemma oxå. älskar måns // mama

    SvaraRadera
  4. jag hatar måns!! han pratar tillgjort!! han skulle behållt sin underbara skånska och inte försöka prata stocklholmska!! BLÄÄÄ på han!!

    SvaraRadera
  5. Den måste man ju bara köpa Han är grym!

    SvaraRadera
  6. Till Sussi:
    Måns har aldrig haft en riktig skånsk dialekt. Han är ju från Lund och där är det många som pratar med vanliga rullande r. Kolla detta klippet t.ex. som är från innan han var med i Idol: http://www.youtube.com/watch?v=Ypka3gVs_VY (han börjar prata efter ca 1 min).

    SvaraRadera