torsdag 17 mars 2011

Promenadband

En annan sak jag skulle köpa om jag hade mer pengar är träningsmaskin(er) att ha hemma. Någon jag funderar starkt på att köpa är ett promenadband. Promenadbandet Adrenalin från Rusta. Jag läste på en killes blogg som hade jämfört detta med det populära promenadbandet Attract. Han har kommit fram till att det nästan inte är någon skillnad. Han skriver att Attracts promenadbandet går 2 km/h snabbare (enligt intruktionerna) men att han inte upplevde det så när han provade banden. En annan skillnad är att Attract har fler färger att välja mellan, samt att Attracts väger ca 4,5 kg mer. Den största skillnaden är dock priset. Attracts kostar 3950 kr och Rustas kostar 2495 kr. Det skiljer alltså 1455 kr.

Adrenalin vs. Attract

Hade jag haft ett promenadband hade jag gått och/eller joggat minst 30 min varje dag framför exempelvis tv:n. Jag är så dålig på att ta promenader utomhus för jag tycker det är så tråkigt att gå själv. Därför tror jag skarpt att ett promenadband hade varit något för mig. Kanske, kanske att jag köper ett när nästa CSN kommer...

1 kommentar:

  1. Attracts, köpte min mamma för någon månad sen :)
    /Liselotte

    SvaraRadera