torsdag 28 april 2011

Vägning vecka 36

Viktförändring: +0,7 kg

Total viktminskning: -10,4 kg

Som jag trodde efter påskens alla godsaker... Fasen att jag inte ska kunna äta något gott alls utan att gå upp i vikt! Medan andra kan proppa i sig utan att gå upp ett gram! Det är ju jag som är den nyttiga av oss då i och med att jag inte äter en massa onyttigt och försöker tränar flera dagar i veckan. Men ändå är det jag som är tjock! Det är f*n inte rättvist!
 
Så, nu har jag fått det ur mig också. Nu vägrar jag se mer plus på vågen! Åh jag blir så less på mig själv att jag aldrig fixar det! Bara pendlar upp och ner något kilo. Det ska ju bara vara massor med minus! Jag behöver rycka upp mig och verkligen hålla mig borta från allt onyttigt om detta ska gå! Men det är ju så svårt... suck!

2 kommentarer:

  1. Det är bara att kämpa på! Du har ju trots allt gått ner över 10 kg! Det är ju skitbra!

    Sv: Jag tycker BUFFen är väldigt användbar så här års också. Särskilt på träningen, håller håret borta från ansiktet:)
    BUFFarna finns också i olika tjocklek, jag har den tunna (orginal) buffen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag mixar oftast 2 dl lättmjölk, 1 dl lätt vaniljyoghurt, 1 msk fiberhavregryn och sedan bär. Oftast kör jag med de där färdiga blandpåsarna som finns att köpa på coop. Älskar ananas/mango/papaya den är riktigt somrig oh fräch! Imorse slängde jag istället i 80g frysta hallon:) Annars kan jag ta lite vad som blåbär, björnbär är också gott.
    Jag tycker att det är smidigt med frysta bär, då blir smoothien kall och god! Men jag tror att man kan blanda i färsk frukt och is om man vill.
    80 - 125 g bär tycker jag är lagom!
    Fiberhavregryn har jag i för att den ska mätta lite mer.
    Sambon tycker om att slänga i en banan i smoothien också. Jag kan inte äta banan, men det ska också vara rätt mättande:)

    Det smidiga med smoothien är att den är så god, och att man står sig bra på den! Mycket bättre än bara yoghurt och bär. Det är väldigt gott också, plus att det fungerar som ett mellanmål!

    Jag är lite kräsen och kan inte dricka smoothien som den är, utan kör med sugrör. Det är ju dock helt valfritt!

    Fråga på om det är något mer du undrar:) Hoppas dina smoothies blir bra:)

    Kram

    SvaraRadera