tisdag 14 juni 2011

Att aldrig misslyckas är också fel!

Ta chanser. Våga misslyckas. Gläds åt när du väl lyckas.

Det låter som världens enklaste koncept egentligen, eller hur? Ändå blir man så nedbruten när "det stora misslyckandet" inträffar. Mångas värsta faror är att misslyckas. Men låt oss bena ut detta, vad är man egentligen är rädd för? Sin egen stolthet? Att andra ska bry sig? Tro mig, det gör dom inte.

Vi säger såhär istället -
att aldrig misslyckas är det nya misslyckandet! Att aldrig misslyckas är ett tecken på att du tar för lite risker. Vill du verkligen leva ditt liv så? Alla nedgångar/motgångar stärker dig och gör dig till en bättre människa!
Tänk inte "Varför händer detta alltid mig? Vad har jag gjort för att förtjäna detta?"
Tänk istället "Typiskt, men detta kommer iallafall bli en rolig historia att berätta när man kan skratta åt oturen!" och "Nu vet jag vad jag gjorde för fel, så slipper jag upprepa misstaget."

Ha alltid i åtanke att en liten händelse inte gör hela dig till ett misslyckande. Att inte försöka är ett misslyckande.
"To fall is not to fail, you fail when you don't try"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar