söndag 19 juni 2011

Hälsoplan

Jag har suttit och läst i lite olika viktminsknings/hälsobloggar och fått en hel del inspiration. Jag känner att jag har varit alldels för slö och lat den senaste tiden och inte orkat bry mig så mycket vilket såklart syns på vågen. Det är inte det att jag har gått upp en massa, eller jo ena veckan upp, nästa vecka ner sen upp igen osv. Så överlag står det stilla. Jag måste skärpa till mig igen för jag vet ju att jag inte kommer känna mig nöjd förrän jag gått ner minst 10 kg till...

Därför ska jag nu göra ett ryck tänkte jag. Inget godis/glass/snacks eller annat skräp under veckorna, endast på helgerna får jag unna mig lite i rimliga mängder. Annars tycker jag att jag äter bra matmässigt. Men jag måste börja röra på mig mer och börja träna igen! Jag har blivit alldels för slö och lat. Fast jag har ju även haft en envis förkylning (4 veckor lång) som jag kan skylla lite på. Nu är jag nästan helt frisk och planen är att jag ska börja jogga igen. Jag ska även köra styrketräning hemma. I augusti kommer jag köpa träningskort på samma ställe som Sandra tränar på, så då kan vi träna tillsammans igen. Vi var ju så duktiga förr och tränade 3 gånger i veckan på Friskis & Svettis men det rann ut i sanden. Sandra bytte gym och jag började på Xtravaganza.

Min hälsoplan

Startskottet på mitt nya liv. Den handlar inte bara om att gå ner i vik och bli hälsosammare vad gäller kost och träning, utan även om att må bättre psykiskt, få bättre självkänsla och självförtroende.

Jag tar tre månader i taget; 20 juni - 20 september gäller följande:

♥ Få en hälsosammare kropp, både på utsida och insida.
♥ Få bättre och hälsosammare vanor.
♥ Bli piggare och få mer energi.
♥ Må bra och trivas med mig själv.
♥ Få kontroll på mitt sockerberoende.
♥ Sova minst 7, max 9 timmar per natt.
♥ Skräpmat är bara tillåtet på helgerna!
♥ Träna minst 3 gånger i veckan genom att styrketräning hemma, jogga samt ta mycket promenader.
♥ Fortsätta blogga om mitt liv, min viktresa, hälsotips m.m. Minst ett inlägg per dag! :)

Förhoppningsvis resulterar detta i -5 kg på vågen!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har ikväll suttit och tänkt samma tankar, att nu måste jag sätta fart igen. Det har varit slappt sista tiden...eller det har inte gått något vidare med vikten snarare.

    Vi var som sagt och tittade på världens sötaste kattungar, sådär små att de får plats i en hand. En liten grå pälsboll somnade i min famn, hehe. Men det blev inget wow för både sambon och mig, så vi avvaktar :)
    När vi får hem en liten katt så sak jag lägga ut bilder så du kan njuta av dem :) Hihi!

    Lycka till med vikt, träning och hälsa!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, efter aktiviteten i figuren står det antalet minuter man har utfört det. Jag registrerar all träning på funbeat.se, därifrån kommer också figuren. Tycker det fungerar bra!

    SvaraRadera