måndag 28 november 2011

Att pendla efter en storm

Usch vad det är drygt att pendla. Tur jag bara gör det två dagar i veckan. I morse var i princip alla tåg försenade. Det fanns dom som var över 1 timme sena men mitt var "bara" 30 min. På hemvägen var det fortfarande mycket förseningar. Denna gången ca 20 min. Drygt! Bara att hoppas på förbättring till imorgon.

Denna veckan är en "längtavecka". Först längtar jag till torsdag för då är det ju 1:a december och julkalendern börjar. Den verkar hyfsat lovande i år tycker jag. Sen längtar jag till fredag för då ska jag och mammsen till Ullared! Och jag längtar även till lördag eller söndag (inte bestämt vilken dag än) för då ska vi till Jul på Fredriksdal som är underbart mysigt. Dock anar jag att mysfaktorn kommer vara lägre i år eftersom vi inte har någon snö och fortfarande 5-10 plusgrader. Men jag hoppas min julstämning ökar lite ändå :)

4 kommentarer:

  1. Och sen längtar vi efter Malenas & Tobbes bebis som vi hoppas vill titta ut innan veckans slut ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med Malin <3

    SvaraRadera
  3. Ja självklart längtar jag efter bebisen! :) Men det har jag ju gjort mycket längre än bara under denna veckan... ;)

    SvaraRadera
  4. Kan inte säga att jag längtar till Ullared på fredag för där kommer att vara knökat med folk men det får bli en trevlig utflykt med min stora duktiga dotter. Vi gillar o gå o shoppa båda två, eller hur! Kram kram/mamma

    SvaraRadera