måndag 14 maj 2012

Havrekligröt

Idag började jag alltså med Dukandieten. Än så länge funkar det bra, även om jag saknar grönsaker till maten. Men om en vecka får jag äta det igen så det är bara att hålla ut. Jag ska alltså köra första fasen i 7 dagar har jag tänkt och sedan gå över till fas 2. Enligt en uträkning som man kan göra på en hemsida ( http://www.dukandiet.co.uk - klicka på Calculate your true weight) kan jag väga min målvikt (18,4 kg mindre än vad jag gör idag) redan den 1 oktober! Det gäller såklart att jag följer dieten ordentligt om jag ska lyckas med detta.

Idag åt jag havrekligröt till frukost. Funkar bra istället för havregrynsgröt tycker jag.

Havrekligröt
3 msk havrekli
1,5 dl vatten
En nypa salt

Blanda och värm i mikron i 30-60 sekunder, rör om och värm sedan 30-60 sekunder till. Servera med kanel och mjölk.

Jag hittade ett tips om att blanda i 2-3 msk keso efter man värmt gröten. Det ska jag testa imorgon.

3 kommentarer:

  1. Mmm smarrigt =)Ska jag med testa =)

    ojojoj.... 18kg tills dess....hoppas det kommer bra! :)

    SvaraRadera
  2. Det ska vara 1 dl havrekli och 1,5 dl vatten och full effekt i mikron under 2 min (800W). Behöver inte röra om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte om man äter enligt Dukan eftersom du bara ska äta 2-3 msk havrekli per dag då...

      Radera