tisdag 15 maj 2012

Kycklingmuffins

Idag steg jag upp kl 7.00 helt frivilligt = ovanligt för att vara jag. Jag och Sandra hade nämligen bestämt att vi skulle träna Indoor walking kl 8.15. Jag är ingen morgonmänniska och jag tränar egentligen helst på dagen/kvällen eftersom jag känner att jag har mer energi då. Men jag måste säga att ibland är det skönt att "göra bort det" på morgonen. Då kan man ju istället slappa i soffan på kvällen och laga en god middag.

Ikväll blev kycklingmuffins och dom blev goda. Jag saknade dock (som vanligt) grönsaker till, och det hade även varit gott med någon form av sås. Det hade jag ju iofs. kunnat fixa på lättyoghurt eller kesella t.ex.

Kycklingmuffins

1 kycklingfilé
1 tsk majsmjöl
2 ägg
2 msk havrekli
2 msk vetekli
2,5 dl yoghurt 0,5%
Lite bakpulver
Örter efter smak

Värm ugnen till 180 grader
Skär kycklingen i små bitar
Blanda alla ingredienserna
Tillsätt kycklingen och blanda lite till
Häll upp i muffinsformar
Baka i ugnen i 45-50 minuter, och kolla då och då så dom inte blir brända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar