fredag 11 maj 2012

Systembolaget

Jag vill skriva här men jag vet inte vad. Det är så svårt att veta hur mycket man ska "lämna ut" sig här. Jag vill vara personlig men inte privat... Hur gör man för att vara det?

Jag kan i alla fall berätta att jag blir anställd på mitt nya jobbet på måndag, (men jobbar första dagen på onsdag). I sommar ska jag jobba på Systembolaget. Främst i Bjuv men även i Landskorna och vem vet om det blir fler butiker här omkring. Japp, så fick det bli. Vad som händer efter sommaren vet jag inte. Det får vi se då. Jag har i alla fall en eller två idéer så får vi se om jag får som jag vill. Fast egentligen vet jag faktiskt inte riktigt vad jag vill. Just nu känner jag bara att jag inte vill jobba som syv. I alla fall inte bara som det. Jag vill i så fall ha det blandat med något annat. Det är svårt att förklara. Dessutom är det svårt att hitta jobb inom det jag är utbildad/det jag vill jobba med. Jag har sökt ca 100 jobb under de senaste 4-5 månaderna, och har fått komma på tre intervjuer men inte fått jobben. De som är äldre med lång erfarenhet får jobben istället. Tyvärr.

Strunt samma! Nu ska jag jobba på Systembolaget i sommar och lära mig mer om viner och annat skoj. Så får vi helt enkelt se vad som händer sen. Jag känner (otroligt nog) ingen panik eller stress. Inte just nu i alla fall. Sen kan jag inte svara på hur jag kommer känna eller hur jag kommer må när det är augusti/september. Den som lever får se! 

3 kommentarer:

  1. Jag började också jobba på systemet nu i veckan. Dalby är det som gäller för min del ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis ännu en gång till jobbet :)
    Idag får man ju va glad att man överhuvudtaget har ett jobb... :)
    Detta kanske e en början till en karriär som samalier ;)Vem vet? - Den som lever får se :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samalier? Vad är det? Haha :) Antar att du menar Sommelier. Du är en liten tokstolle Sandra! ;)

      Radera