fredag 12 oktober 2012

Otur och tur

Fredag igen och ännu en vecka har sprungit förbi. Jag tittade igenom min kalender för någon dag sedan och upptäckte att jag/vi har något inplanerat nästan varenda helg resten av detta året. Helt sjukt egentligen! Men jag gillar det faktiskt. Jag tycker om att ha saker att göra när jag är ledig och att ha saker att se fram emot.

Igår hade jag både otursdag och turdag. Oturen var att jag bröt en nagel och det gjorde förbannat ont och började blöda. Det är 3 veckor kvar tills jag har nageltid igen så nu får jag gå med plåster (så det inte syns) och hoppas att den hinner växa ut lite. Men tur hade jag som sagt också. Jag vann nämligen i ett lotteri när jag och Sandra var och tränade. Dom har rosa(bandet)månad på Aktiverum nu i Oktober och blir sponsrade av en hel del olika företag. På Sh'bam-passet som vi var på igår lottades det ut en dagens lunch på Linneaträdgården och jag vann! Så nu ska jag och Sandra dit och äta lunch någon dag. Trevligt! :)


Idag har jag tvättat och handlat. Jag ska baka (bland annat) en tårta till födelsedagsfikat på söndag och köpte en del saker till det. Ska bli roligt och jag hoppas den blir god och fin. Jag har dock lite problem med att bestämma mig för vad den ska ha för fyllning. Andreas sa att han vill ha banan. Men jag vill inte göra bara vaniljkräm och banan, det blir för tråkigt tycker jag. Så jag funderar på någon chokladfluff istället för vaniljkräm. Choklad och banan är ju gott tillsammans. Tror jag ska köra på det om födelsedagsgrisen tillåter det.

1 kommentar:

  1. Hoppas inte det gäller alla dagar ni har bokat...jag o Malin pratade om att vi alla (tjejer)skulle ha en jul bakar dag,hade inte d vatt mysigt?!:)Ses imorgon!!Puss

    SvaraRadera