måndag 26 november 2012

Fyra bilder från helgen

IMG_4572 IMG_4582 IMG_4585IMG_4592

I lördags blev jag överraskad av min älskade med framdukad frukost och nybakade scones. Eftersom vi knappt hade något ätbart hemma (i frukostväg) var detta väldigt passande och tacksamt!

Efter vi storhandlat och även köpt hem saffran passade vi på att baka lussebullar. Under jäsningen hämtade vi ner våra julsaker från vinden. Jag har dock inte satt fram det än, men på söndag är det ju första advent så det ska göras i veckan!

På kvällen gjorde Andreas jättegoda plankstekar till oss med fläskfilé och hemmagjord bearnaisesås. Muuums! Ett gott rödvin till det och sedan lakritspannacotta med hallon till efterrätt. Min kock är världens bästa!

Igår var vi hos Andreas mormor på eftermiddagen och kvällen. Hon fyllde 75 år och hade kalas för sina barn och barnbarn. Det var mycket gott och trevligt!

Ja det var min (vår) helg i stora drag. Men snart är den ju här igen. Bara tisdag, onsdag och torsdag kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar