onsdag 19 februari 2014

Föräldrautbildning

Onsdag idag. Dagarna rullar på och bara 10 dagar kvar på februari! Jag trivs med att tiden går så det snart blir vår och april och bebis  50 dagar kvar till BF idag! 

I söndags var jag och Andreas på en spontandate. En mysig middag + bio. Det gäller att passa på nu innan bebis kommer och det inte går att vara lika spontan.

I måndags fick jag lunchbesök av Sandra och Emilia. Alltid lika mysigt och Emilia växer för varje gång vi ses! Jag har så svårt att förstå att om bara två månader har jag (vi) också en liten att ta hand om. Det känns både skrämmande och fantastiskt på samma gång!

Igår var Andreas ledig. Vi bara slappade hela dagen och på kvällen var vi på andra delen av föräldrautbildningen. Denna gången handlade det om när förlossningen inte går som man tänkt sig, tiden efter på BB, amning och lite om pappans roll den första tiden. Mycket bra information och mer nyheter för oss än sist. Jag känner mig även lite lugnare nu över förlossningen, komplikationer osv. Skön! Jag tror vi känner oss rätt redo nu för när det väl är dags. Vi ska bara få sängen, vagnen, köpa ett babyskydd och montera ihop skötbordet. Sen så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar