torsdag 15 januari 2015

Kost och träning

Efter allt födelsedags, jul, och nyårsfirande var det dags att återigen ta tag i det här med kost och träning. (Tack och lov hade jag bara gått upp 0,4 kg). Den 5:e januari gick startskottet och under första veckan gick jag ner 2,1 kg! Visst, det är mycket vätska man gör av med i början, men jag är nöjd! Och det är såklart peppande att fortsätta när man får fina resultat.

Jag är fortfarande medlem hos Viktväktarna och räknar mina points. Jag bara älskar deras koncept! Jag kan äta vad jag vill, men inte hur mycket som helst och inte varje dag. Som i lördags när vi firade Malena med ett restaurangbesök och utgång åt jag både förrätt, varmrätt och dessert samt två glas vin och även 2-3 drinkar. Detta blev ju såklart massvis med points, men jag hade försökt äta “pointssnålt” under dagen, sparat hela min veckobonus och även aktivitetspointsen jag tränat ihop under veckan. Och i måndags fick jag som sagt ett minus på vågen.

viktväktarna-online

Angående träningen så tycker jag att även den funkar bra. Klart det är lite krångligare att få tid till det nu när jag måste tänka på Ellen också. Plus att Andreas jobbar mycket kvällar. Jag har provat lämna in Ellen hos barnpassningen på mitt gym och det har gått bra. Men jag känner inte att jag vill göra det varje dag. Så länge jag får till 2-3 pass i vecka och går promenader så tycker jag att jag ska känna mig nöjd.

Mitt första mål är att gå ner (minst) 10 kg till 1 juli. Det blir 0,4 kg i veckan. Och jag har ju redan -2,1 kg. Så 7,9 kg kvar då. Fortsättning följer…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar