onsdag 11 mars 2015

Tjejmiddag hos Malin

Igår var det dags för Malins tjejmiddag med Italienskt tema. Vi blev serverade Risotto med pesto, vitlöksolja och rostade pinjenötter. Oxragu i rött vin med rosmarin, rökt fläsk och champinjoner, serveras med pappardelle. Och Tiramisu till efterrätt. Sedan fick vi även smaka popcorn med smak av “strawberrys & cream”. Jag älskar italienskt så detta var verkligen supergott! Och självklart en trevlig och mysig kväll med bästa vännerna ♥

20150310_190325 20150310_19371620150310_204350 20150310_210521

Annars rullar dagarna på som vanligt. Vädret har ju varit fantastiskt de senaste dagarna! Solen skiner och temperaturen ligger runt 10 grader. Ja våren är här! Jag börjar längta efter att köpa nya balkongmöbler så vi kan sitta på balkongen och gotta oss i solen.

Ellen har kommit in någon slags fas då hon vaknar 5.30-6.30 på morgonen och inte vill sova mer. Jobbigt tycker vi då vi sällan somnar innan 00.00-01.00. 5-6 timmars sömn är lite för lite. Så ikväll tänkte jag gå och lägga mig i tid tänkte jag precis skriva och inser att klockan redan är över 22.00! Jag får satsa på att vara i säng innan kl. 23.00 helt enkelt. Inte nog med att hon vaknar tidigt så vaknar hon i princip alltid minst en gång mellan kl. 23-05. Dessutom drömmer hon ganska mycket just nu. Jag vaknar på natten av att jag hör henne ligga och göra ljud och “prata” i sömnen. Det här med sömnen är alltså lite sisådär just nu. Ogillas av mig då jag är både kvällsmänniska och älskar att sova. Men men, vi är ju två föräldrar så vi delar på det så vi ska nog överleva detta med! Annars får vi ta en övernattning hos farmor eller mormor & morfar snart så vi får sova ostört en hel natt och få sovmorgon ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar